Spoiler:
Twoje pytania dotyczą dwóch różnych kategorii...NoLeader pisze:Chcę wiedzieć z jaką prędkością jadę, dowiaduję się tego. Chcę wiedzieć jak działa moja psychika - dowiaduję się tego.
Albo "Chcę wiedzieć z jaką prędkością jadę, dowiaduję się tego. Chcę wiedzieć jaki mam typ dowiaduję się tego." albo "Chcę wiedzieć jak działa mechanizm poruszania się - dowiaduje się tego. Chcę wiedzieć jak działa moja psychika - dowiaduję się tego."
Bo mogę. Bo mimo że piszesz że polega na czymś innym, pod interesującą nas kwestią nie podałeś żadnego argumentu który by mi w takim odnoszeniu przeszkadzał.NoLeader pisze:Uporczywie chcesz odnosić wzór na prędkość do wzoru socjonicznego ja napisałen wyżej, który polega na czymś innym.
Wejdźmy na trochę wyższy poziom abstrakcji...NoLeader pisze:Ciągle przyporządkowujesz zbiór w którym znajdują się elementy socjoniczne do zależności między dwoma wartościami we wzorze na prędkość. To są dwie kompletnie różne kategorie. Pytanie o typ jest w istocie pytaniem co znajduje się konkretnie w modelu. Pytanie o prędkość jest pytaniem jak przy danych wartościach te wartości między sobą się zachowują.
I oczywiście, że dowiaduję się, się czegoś nowego ze wzoru na prędkość jeśli podstawie pod to wartości, wiem w jakim czasie jestem w stanie przebyć drogę.
Masz grupę etykiet w postaci liczb, przypisaną parom innych etykiet w postaci liczb.
I masz np. grupę etykiet w postaci trzech liter przypisaną parom etykiet w postaci dwóch liter.
Opis etykiet można zmienić, do każdej etykiety można dołączyć jakieś dane, tak naprawdę forma tych etykiet - kolejność liczb, czy sposób układania elementów - to też tylko jakieś dane do nich przypisane.
Jeśli rozważamy dowiadywanie się czyli informacje to interesują nas tylko informacje i ich reprezentacje na których operujemy, tutaj etykiety.
Pod tym względem obie sytuacje są identyczne. I to że są to według ciebie dwie zupełnie różne kategorie nie ma znaczenia, choć chciałbyś chyba żeby miało.
Wow, podstawiasz drogę i czas w jakim ją przebyłeś i dowiadujesz się w jakim czasie możesz ją przebyć. Masa nowych informacji ...NoLeader pisze:I oczywiście, że dowiaduję się, się czegoś nowego ze wzoru na prędkość jeśli podstawie pod to wartości, wiem w jakim czasie jestem w stanie przebyć drogę.
Czym to się różni od ankiety z lodami?
Spoiler:
W takim ujęciu prędkość też jest tylko stwierdzeniem o proporcji s do t i niczym więcej.NoLeader pisze:Stwierdzenie, że coś jest np. LII to tylko stwierdzenie jak ułożone są wartości w tym modelu, poza tym to nic nie znaczy więcej.
Bądź możemy dobrać punkt widzenia w którym jedno i drugie jest czymś więcej.
Albo czegoś nie zrozumiałem, albo mieszasz dane z wzorami.NoLeader pisze:Gdyby ktoś Ci przedstawił dwie dane, LII i wszystkie funkcje, oprócz jednej, z której się składa ten model
Nie, oznaczała by jeszcze jaka zachodzi zależność - analogicznie jak przy prędkości.NoLeader pisze:Tyle, że tutaj sytuacja się niewiele zmienia, bo oczywiście mógłbyś to określić psychologicznie, ale poza tym nie mógłbyś nadać nowej wartości takiej zależności, co najwyżej wrzucić to do etykietki A, B lub każdej innej. I ta etykietka oznaczała by tylko, że między tymi funkcjami zachodzi zależność.. i to wszystko.
Z mojego punktu widzenia czyli przy zachowanie spójności kontekstów, to możemy się nie dowiadywać tylko wtedy jeśli nie dowiadujemy się również niczego nowego z podstawienia do v=s/t. Transakcja wiązana .NoLeader pisze:To dowiadujemy się czy się nie dowiadujemy? Jeśli się nie dowiadujemy, i się z tym zgadzasz, to napisz i nie będziemy ciągnąć tej polemiki. Możesz zrzucić to na mój kontekst, jeśli to Ci poprawi humor.
Ale jeśli nie obchodzi cię ich spójność, to ja przepraszam...
Nie.NoLeader pisze:Ty widziałeś wartość w samej etykietce i z niej szacowałeś opady.