Teoretyzowanie...

Dyskusje na temat typu 5
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
BlindSoul
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 21:47

Teoretyzowanie...

#1 Post autor: BlindSoul » środa, 18 grudnia 2013, 20:25

Witam. Temat jest nie tylko dla piątek. Miło będzie jak ktoś spoza naszego grona również się wypowie. Przypadek chyba szczególnie dotyczy zagorzałych typów 5w4...

Macie skłonności do teoretyzowania i chęci posiadania zbyt dużej ilości teorii zamiast po prostu działać? Mówię na swoim przykładzie - zawsze gdy się do czegoś zabieram potrzebuję masy faktów i teorii, bo mnie to zwyczajnie interesuje. Uwielbiam muzykę i ogólnie granie ( gram od 7 lat na elektryku ) i bardzo mało spotkałem osób, które poza tym że grają interesują się teorią tego grania. Po prostu grają na czuja... ja natomiast uwielbiam zagłębiać się w teorię typu skale muzyczne, harmonia, nazewnictwo etc,etc...

"Problem" polega na tym, że często zbyt teoretyzują zamiast... no właśnie "po prostu grać". Wziąłem się jakoś rok temu za śpiewanie. Śpiewać nie umiem jeszcze prawie w ogóle, natomiast typy głosu, mosty, efekty wokalne, tryby, barwy, skale głosowe znam i teorię mam przyswojoną jak i nazewnictwo wielu szkół wokalnych jak SLS czy CVT.

Do sedna - czy Wy ( 5w4 oraz ogólnie piątki ) też tak macie? Czy jest reguła na to występująca w tym typie, że jest skłonność do poznawania teorii, a nawet do przedkładania teorii nad praktykę? Zbytniego teoretyzowania?


Brace yourselves... 5w4 is coming.

Awatar użytkownika
paszadlamnicha
Posty: 45
Rejestracja: poniedziałek, 9 grudnia 2013, 23:42
Enneatyp: Obserwator

Re: Teoretyzowanie...

#2 Post autor: paszadlamnicha » środa, 18 grudnia 2013, 21:03

Wydaje mi się, że jest to wręcz naturalne u nas, bo jesteśmy typem intelektu i po prostu najpierw myślimy a potem działamy, dlatego jesteśmy najmniej medialnym typem ale przynajmniej najbardziej elokwentnym (no są wyjątki, które widać na tym forum, ale to pewnie jeszcze osoby mało dojrzałe*).