Z mojego punktu widzenia jest jedyna socjoniczna obserwacja w waszej ostatniej wymianie zdań (dokładnie ten jeden cytat). Cała reszta, przynajmniej w formie w jakiej ją opisujecie, albo może być interpretowana również inaczej niż to sugerujecie, albo zawiera nieścisłości na takiej zasadzie jak pokazał NoMatter, co ostatecznie też daje pole do innej interpretacji. Przy takim ujęciu nie dziwnie się że uważacie że wiele rzeczy może pasować z teoretycznie przeciwnych grup.Cotta pisze:Nie mogłeś się też powstrzymać od oceny (w tym przypadku pozytywnej: "bardzo dobra rozkmina") i to też wydaje mi się charakterystyczne dla osób z Fi w ego. Łatwiej przychodzi im formułowanie i dzielenie się swoimi wartościującymi ocenami. Czasami przybiera to formę krytykowania innych, czasami chwalenia innych. Ale i jedno i drugie to ocena. Mi się rzadko zdarza, żeby wprost kogoś za coś skrytykować lub pochwalić. Nad tym drugim staram się ostatnio trochę pracować, ale póki co nadal najczęściej zapominam, że skoro np. pomyślałam, że ktoś ma coś fajnego lub fajnie coś zrobił, to mogłabym mu o tym powiedzieć, bo pewnie się ucieszy, że zostało to dostrzeżone i docenione.
A tak po za tym jako że pewnie w najbliższym czasie pewnie będę chciał się na parę chwil oderwać od poważniejszych rzeczy, to jak ktoś zrobi rozpiskę jak rozumie poszczególne elementy informacyjne (najlepiej żeby pisał to z głowy bez zaglądania do źródeł), to postaram się do tego odnieść i coś z tego wyciągnąć.
EDIT:
Jeśli chodzi o Se i Se PoLR to chodzi o zdolność do określania pewnych, jednoznacznych aspektów rzeczy i problemy z nią. Jeśli nie jesteś w stanie stwierdzić jaki nacisk na daną osobę na pewno wywoła efekt, jaki na pewno nie wywoła, jaki na pewno ją obrazi, a jaki nie itd. to przypuszczalnie nie będziesz próbował naciskać na ślepo, nawet nie wiedząc w jakich ramach powinieneś się poruszać.NoMatter pisze:I przy okazji Se to bardziej tu chodzi o to, o nieradzenie sobie z pojmowaniem jaki fizyczny -wpływ- na otoczenie mają działania podmiotu.
Podobnie z całą bardziej sensorycznych aktywności od przykręcania śrub, przez solenie zupy, po ocenę danych warunków* i sensorycznych reakcji na nie.
* - nie tylko otoczenia ale również swojego zdrowia itd.